تعویض پنجره از اصلی‌ترین مواردی است که شرکت‌های ارائه کننده خدمات ساختمانی به مشتریان خود عرضه می‌کنند. دلایل مختلفی از تغییر دکوراسیون این بخش از نمای داخلی و خارجی ساختمان تا کاربرد ملزومات مدرن و به‌روز کردن تجهیزات ساختمانی برای این کار وجود دارد.
امروزه کاربرد پنجره دوجداره عمومیت یافته و طرفداران زیادی پیدا کرده است. هر چند در کنار مزایای فراوان، کاستی‌هایی نیز دارد که بخار گرفتن شیشه دوجداره یکی از آنها است.
از همراهی شما تا انتهای مطلب صمیمانه سپاسگزاریم.

!پنجره دوجداره : زیبا، کاربردی و متنوع

پنجره و کاربردهای متنوع آن در ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است. این بخش از ملزومات دکوراتیو ساختمان از یک سو ارتباط بصری ساکنین را با خارج از بنا برقرار می‌کند و از سوی دیگر عهده‌دار تبادل انرژی و ایجاد تعادل در دمای ساختمان است.
ضمن اینکه قیمت پنجره دوجداره نیز با توجه به مزایای آن بابت صرفه‌جویی در مصرف انرژی مقرون به‌صرفه بوده و برای کاربران کاملا اقتصادی است.
در این میان تنوع محصولات پنجره دوجداره تحول بزرگی در تولیدات این ملزومات ساختمانی به‌شمار می‌آید که بر همه فاکتورهای مفید از زیبایی تا مصارف مفید و قیمت مناسب پنجره‌ها موثر است.
این پنجره‌ها از مزیت عایق در موارد گوناگون برخوردارند:

  • عایق صدای خوبی بوده و مانند پرده‌ای قوی ساختمان را از آلودگی‌های صوتی جدا می‌کنند.
  • عایق گرد و غبار و آلودگی ذرات هستند و ساختمان را در برابر انواع میکروب، باکتری و ریزگردها مصون می‌کنند.
  • عایق رطوبت بوده و از ورود نم و رطوبت و نفوذ قطرات باران و برف به داخل ساختمان پیشگیری می‌کند. در این بخش پنجره UPVC از محصولات ممتاز و پرکاربردی است که به‌ویژه در هنگام تعویض پنجره‌های ساختمان، بازسازی یا ساخت بناهای جدید و مدرن بسیار کاربردی است.
  • در نهایت این محصولات عایق دما بوده و از نظر حفظ ثبات دما و پیشگیری از هدر رفت انرژی محصولاتی مفید به‌شمار می‌آیند.

...اگر به دکوراتیو بنا فکر می‌کنید

یکی دیگر از مزایای پنجره‌های دوجداره که بسیار مورد توجه قرار گرفته است، نمای زیبا و تنوع در رنگ و بافت نمای داخلی و یا بیرونی پروفیل است. عاملی که دلیل بسیاری از موارد تعویض پنجره را شامل می‌شود.
برندهای گوناگونی در کار تولید این محصولات هستند که رقابت شدیدی در تولید و عرضه این سازه‌های زیبا و کاربردی نیز برقرار است.
در میان همه این مزایا، بخار گرفتن شیشه دوجداره به‌عنوان مشکلی برای کاربران این ملزومات مطرح است. موردی که با پاک کردن و دستمال کشیدن حل نمی‌شود و می‌تواند به تعویض پنجره دوجداره منجر شود.
در ادامه به این پرسش می‌پردازیم که چرا پنجره‌های دوجداره بخار می‌گیرند و چطور می‌توان این مشکل را رفع کرد؟

...چالشی به نام بخار آب در پنجره دو جداره

در پنجره‌های تک‌جداره کلاسیک، بخار گرفتن سطح داخلی شیشه و پاک کردن آن موضوعی عادی و روتین است. به‌ویژه هنگامی که تفاوت دمای شدید بین داخل و خارج از بنا و تهویه نامناسب به‌طور همزمان وجود داشته باشد.
اما در پنجره های دوجداره این مورد به عوامل متفاوتی مربوط است. این مورد مربوط به آسیبی است که لایه ی عایق پنجره ها دیده و نفوذ آب را به درون آنها امکان‌پذیر مي‌کند.
استفاده از مواد شیمیایی اسیدی در قالب شوینده‌ها و لکه‌گیرهای پنجره عاملی مهم در بسیاری از این آسیب‌هاست.
برای رفع این مشکل پیشنهاد می‌شود هنگام تعویض پنجره دوجداره ضمن سفارش این محصولات به برندهای معتبر از اصالت متریال آن مطمئن شوید.
هم چنین توصیه می‌شود در نظافت این نوع شیشه به‌ویژه در بخش اتصال شیشه دوجداره، در انتخاب شوینده‌های استاندارد دقت لازم را به خرج دهید.

قیمت پنجره دوجداره، مزیتی برتر برای تعویض پنجره دوجداره!

این روزها دنیای آنلاین و ارتباطات اینترنتی همه جا با ما همراه بوده و در شرایط گوناگون به ما کمک می‌کند. یکی از این موارد محاسبه آنلاین پنجره دوجداره است که تعیین قیمت پنجره دوجداره را برای خریداران این ملزومات آسان‌تر و مطمئن‌تر نموده است.
بر این اساس برندهای معتبری مانند ایوان نرم‌افزار ویژه محاسبه آنلاین پنجره دوجداره را ابداع و با قرار دادن بر روی سایت در اختیار مشتریان قرار داده‌اند.

علت بخار شیشه پنجره دوجداره

دلیل و علت بخار شیشه پنجره دوجداره چیست؟

اصلی ترین دلیل بخار، تفاوت هوای بیرون و داخل محیط است. این اتفاق در خودروها در فصل زمستان زیاد رخ می ‌دهد و اصلا نگران کننده نیست. اکثر افراد تصور می کنند که بر روی پنجره UPVC نباید بخار آب جمع شود، این تصور کاملا اشتباه است. اختلاف دما و رطوبت در هر حالتی باعث ایجاد بخار می شود.
سه حالت برای ایجاد و نشست بخار در پنجره وجود دارد، هر یک از موارد مربوط به بخش خاصی است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

  • بخار پنجره دوجداره در بین دو شیشه
  • بخار پنجره دوجداره روی سطح شیشه بیرونی
  • بخار پنجره دو جداره روی سطح شیشه خارجی
علت بخار شیشه پنجره دوجداره

علت بخار پنجره دوجداره روی سطح شیشه بیرونی چیست؟

هیچ جای نگرانی نیست، این نشان دهنده سلامت پنجره، قاب، شیشه ها و گاز درون آن است. ماهیت عملکردی این محصول است که دمای درون خانه را به بیرون انتقال ندهد و دمای خارجی را به داخل راه ندهد.
تفاوت دمای ایجاد شده بر روی سطح شیشه باعث می شود تا بخار بر روی شیشه ظاهر گردد.

علت بخار شیشه پنجره دوجداره

علت بخار پنجره دوجداره روی سطح داخلی چیست؟

در این شرایط چند علت وجود دارد. عدم تهویه مناسب در محیط، رطوبت بسیار بالا برای مدتی کوتاه و یا اشتباه در نصب پنجره ها در محیط هنگام ساخت بنا.
پخت و پز، استحمام و یا تجمع چندین نفر در یک فضای کوچک (بدون داشتن تهویه و چرخش هوا) از عمده دلایل بخار آب بر روی شیشه ها است. اگر در حمام آیینه داشته باشید در هر بار دوش گرفتن بخار آب بر روی سطح آینه می نشیند، تفاوت دما و سرد بودن سطح آینه باعث این اتفاق می شود که کاملاً طبیعی است.
این اتفاق در اکثر مواقع زیاد طول نمی‌ کشد و به محض چرخش هوا بخار از بین می رود. باز کردن پنجره برای مدتی کوتاه می تواند راه حل مناسبی باشد.
اما اگر بخواهید آن را دائماً برطرف کنید باید به فکر یک تهویه مناسب باشید.

علت بخار پنجره دوجداره در بین دو شیشه چیست؟

تخلیه شدن گاز میان دو شیشه، فضا را برای جمع شدن بخار فراهم کرده است. در هنگام ساخت و اتصال شیشه ها در کارخانه گاز از درون یک فضای بسیار کوچک وارد می شود. ممکن است در مرور زمان عایق بین شیشه و قاب برداشته شود، همین موضوع موجب ایجاد بستری برای تخلیه گاز و جمع شدن بخار است.

  • استفاده از شیشه شوی و مواد شوینده و پاک نکردن دقیق آن
  • شدت بالای نور آفتاب و دمای هوا (موقعیت جغرافیایی)
  • مرور زمان و گذشت بیش از ۱۰ سال از عمر پنجره
  • شکستگی و یا ترک خیلی ریز بر روی شیشه ها
  • کیفیت ضعیف شیشه یا ایراد در حین ساخت
  • عدم وجود راه خروج آب از قاب یا بدنه

هر یک از موارد بالا می تواند از جمله دلایل اصلی بخار شیشه پنجره یو پی وی سی باشد.

علت بخار شیشه پنجره دوجداره

راه حل رفع بخار شیشه پنجره یو پی وی سی چیست؟

تعویض پنجره و انتخاب شیشه‌های دوجداره برای این منظور از جمله مواردی است که در انتخاب پنجره دو جداره در بناهای مدرن مد نظر است.
در این پروژه‌ها ضمن استفاده از متریال مرغوب و تخصصی به مزایای گوناگون این نوع پنجره‌ها توجه شده و مشکلات آنها نیز بررسی می‌شود. بخار گرفتگی شیشه‌های پنجره دوجداره نیز یکی از این موارد است.
با ریشه‌یابی این مشکل، رعایت اصول صحیح نگهداری از این محصولات و انتخاب و سفارش آنها از برندهای معتبر می‌توان از زیبایی و مصارف مفید پنجره‌های دوجداره به ‌بهترین شکل بهره‌مند شد.

علت بخار شیشه پنجره دوجداره

استفاده از محلول مه خشک کن، یکی دیگر از کارهایی است که در صورتی که پنجره و آب سالم هستند، انجام می گیرد. اسپری مه خشک کن در بین دو شیشه فضا را برای تولید بخار از بین می ‌برد و در تمام محیط گاز و اسپری پوشانیده می شود.

جمع بندی

تعویض پنجره و انتخاب شیشه‌های دوجداره برای این منظور از جمله مواردی است که در انتخاب پنجره دو جداره در بناهای مدرن مد نظر است.
در این پروژه‌ها ضمن استفاده از متریال مرغوب و تخصصی به مزایای گوناگون این نوع پنجره‌ها توجه شده و مشکلات آنها نیز بررسی می‌شود. بخار گرفتگی شیشه‌های پنجره دوجداره نیز یکی از این موارد است.
با ریشه‌یابی این مشکل، رعایت اصول صحیح نگهداری از این محصولات و انتخاب و سفارش آنها از برندهای معتبر می‌توان از زیبایی و مصارف مفید پنجره‌های دوجداره به ‌بهترین شکل بهره‌مند شد.

جهت سفارش و دریافت مشاوره میتوانید با ما در ارتباط باشید:
مشاور و مدیریت فروش: آقای قندهاری
شماره موبایل: 09122072788
شماره دفتر: 02191301559
آدرس سایت: aone-holding.com
پست الکترونیکی: [email protected]
فهرست